Nakladatelství: Bärenreiter Praha
Obsazení: klavír sólo
Jazyk publikace: cz./ger./eng
Hmotnost: 312 g
BÄRENREITER URTEXT
editor Jan Novotný
- čtrnáct polek z let 1852–1860
- notový text přejat z kritické edice Souborného vydání klavírního díla Bedřicha Smetana v revizi Jana Novotného a s novou předmluvou Jarmily Gabrielové (č/n/a)
- praxí prověřené prstoklady a pedalizace od editora Jana Novotného
Mladý gymnazista a začínající skladatel Bedřich Smetana složil počátkem čtyřicátých let 19. století několik polek pro klavír bezprostředně odrážejících dobovou taneční módu. Asi o deset let později – patrně jako první významný evropský skladatel – přenesl polku z původně užitého tanečního druhu do umělecky náročnější polohy po vzoru Chopinových mazurek. Předkládaný svazek obsahuje čtrnáct polek z let 1852–1860, které již toto odpoutání se od dobově populární hudební produkce reprezentují. Postupně se Smetana dopracovával ke stále výraznější proměně polky v koncertní útvar idealizovaného tance, kterou završil k dokonalosti v první řadě Českých tanců (1877).
Naše urtextové vydání přejímá notový text z kritické edice Souborného vydání klavírního díla Bedřicha Smetany v redigovaném vydání Hany Séquardtové z roku 1980, které nově revidoval a editorsky připravil klavírista Jan Novotný. Významným přínosem jsou Novotného návrhy alternativních prstokladů a pedalizace, vycházející z klavíristovy dlouholeté interpretace Smetanova díla.
Obsah:
Smetana Bedřich: Polky z let padesátých: E dur, g moll, A dur, f moll
Smetana Bedřich: Vzpomínka na Čechy ve formě polek: a moll, e moll, e moll, Es dur
Smetana Bedřich: Tři poetické polky op. 8: Es dur, g moll, As dur
Smetana Bedřich: Tři salonní polky op. 7: Fis dur, f moll, E dur