Nakladatelství: Bärenreiter Praha
Druh publikace: hlasy a partitura
Obsazení: klavírní trio
klavír, housle, violoncello
Jazyk publikace: cz./ger./eng
Rozsah/Formát: XI, 68/12/15 str. - 31,0 x 24,3 cm
Vazba: Šitá vazba v měkkých deskách (V4)
Hmotnost: 462 g
BÄRENREITER URTEXT
editor František Bartoš a kol.
- mimořádně hluboké dílo komorní romantické hudby 19. století
- notový text přejat z kritické edice Studijního vydání děl Bedřicha Smetany
- nová předmluva ke genezi díla od Marty Ottlové (č/n/a)
Smetanovo jediné klavírní trio a oba smyčcové kvartety patří k jedněm z nejsugestivnějších a obsahově nejhlubších skladeb romantické komorní hudby. Svým výsostně intimním autobiografickým charakterem mají výjimečné místo i v samotné skladatelově tvorbě.
Poprvé Smetana zvolil komorní nástrojové obsazení k hudebnímu vyjádření osobního prožitku a svého duševního rozpoložení v roce 1855, kdy 6. září zemřela ve čtyřech a půl letech Smetanova prvorozená, mimořádně hudebně nadaná dcera Bedřiška. Svůj žal nad ztrátou milované bytosti vypověděl v klavírním Triu g moll.
O dva roky později se Smetana k dílu vrátil a podrobil je revizi, podstatně přepracoval zejména 1. větu. Notový text této finální revidované verze díla v předkládaném urtextovém vydání je přejat z osvědčené kritické edice Studijního vydání děl Bedřicha Smetany. Pro naše vydání vznikla také nová předmluva ke genezi a edici díla od přední smetanovské badatelky Marty Ottlové.
Obsah:
Smetana Bedřich: Finale. Presto
Smetana Bedřich: Allegro, ma non agitato
Smetana Bedřich: Moderato assai